Postat de: artzar | Mai 26, 2007

curajul de a fi…

Mi-am adus aminte de un proverb latin: „Intreaga glorie rezulta din curajul de a incepe”!

Un pas in directia schimbarii, a indreptarii lucurilor, este poate cel mai curajos pas care poate fi facut… 10 directii de a-mi testa curajul…

1. Curajul de a cauta adevarul. Vreau sa caut si sa gasesc si adevarurile neplacute, chiar daca acestea contravin unor lucruri in care am investit mult si chiar daca acel adevar imi pericliteaza siguranta mea fizica, intelectuala sau emotionala. Recunosc ca libertatea mea personala depinde de capacitatea mea de a cauta si gasi adevarul.

2. Curajul de a duce o viata morala. Intr-o lume cinica, uneori parca in descompunere, trebuie sa ai curaj pentru a fi etic. Ma opun tentatiei de a ma abate de la morala, chiar daca „o face toata lumea”. Eu ii privesc pe oamenii cinstiti ca pe niste eroi, nu ca pe prosti.

3. Curajul de a ma implica, de a fi „la mijloc”. Apatia si indiferenta pot fi mai devastatoare decat orice dezastre naturale sau provocate de om. Cu toate momentele de extenuare, vreau sa raman hotarat sa determin o schimbare in bine si sa-i ajut si pe altii sa se implice. Refuz sa urmez calea cealalta.

4. Curajul de a respinge cinismul. Cinismul este un adapost comod si protector, dar aleg sa ma opun cu hotarare. Eu stiu ca increderea si optimismul,  sunt esentiale pentru o viata productiva si devin imposibile, daca cedez in fata lasitatii cinismului.

5. Curajul de a-mi asuma raspunderea. Nu vreau sa uit ca eu sunt singur raspunzator pentru actiunile mele, fie ca duc la succes sau la esec. N-are rost sa-mi pierd timpul cautand scuze, nutrind sperante fara baza reala sau dand vina pe altii. Vreau sa impart raspunderea si sa suport consecintele cu altii si sa-i sprijin 100%, chiar daca lucrurile merg prost.

6. Curajul de a conduce acasa. Stiu ca familia si casa mea sunt mostenirea mea cea mai importanta pentru viitor. Vreau sa imi ajut copiii, daruindu-le iubire si disciplina. Sunt 100% alaturi de partenera de viata. Imi respect parintii si rudele mai in varsta, chiar daca batranetea, bolile si diferentele de pareri cu privire la valori fac comunicarea dificila si nu tocmai placuta. Traiesc zi de zi cu familia mea si nu ma gandesc ca maine voi avea mai mult timp.

7. Curajul de a persevera. Am curajul sa privesc inainte…si incerc sa-mi inchipui cum vor fi si ce vor aduce urmatorii ani, anticipand rezultatele actiunilor mele. Vreau sa conduc resursele mele interne sa ramana pe traseul stabilit chiar daca nu vad in minte imaginea de ansamblu.

8. Curajul de a servi. Intr-o societate pusa in miscare de catre egoism si orientata spre succes, vreau sa am curaj sa fiu si pe locul doi. Eu sunt constient ca liderul cel mai impunator este acela care ii serveste pe ceilalti cel mai bine. Jobul meu, indiferent de descriere sau denumirea sa oficiala, este acela de a aduce satisfactii, de a rezolva probleme, de a raspunde la cerinte si de a gasi raspunsuri care ii stimuleaza si ii ajuta pe cei din jurul meu.

9. Curajul de a conduce. Putini oameni vor sa lupte pentru ceva, sa se expuna pentru ceva sau chiar sa spuna ce i-ar determina s-o faca. Altii doar te critica, fara a oferi solutii. Vreau sa ma concentrez asupra lucrurilor pe care le promovez, asupra solutiilor si telurilor si asupra modului in care ii pot motiva pe altii sa treaca la actiune. Nu prea ma multumeste ca altii sa ia comanda si sa arate o directie.

10. Curajul de a urma. Spre deosebire de liderii de imagine, un lider de substanta stie cand si cum sa urmeze ceva din proprie vointa. Am invatat beneficiile capacitatii de a-i asculta si urma pe altii, primindu-le ideile si contributiile, fara a-mi simti pozitia amenintata sau integritatea lezata. Stiu ca avand curajul sa-l pretuiesc pe Dumnezeu, voi putea infrunta cu indrazneala chemarile prezentului. Prin crezul meu in standardele si valorile fizice, emotionale, intelectuale si spirituale, pot fi in stare sa folosesc resursele si energia creativa, atunci cand ma lupt cu problemele.

Existenta fara probleme?…Nu se poate… Cine spune ca n-are probleme…are una mare de tot! De aceea tot ce imi doresc este sa am parte de… probleme interesante… 

modelat dupa yoursuccesstore.com 


Lasă un răspuns

Categorii

