Postat de: artzar | Iunie 2, 2007

familie plus…nu punct

Doi barbati s-au intalnit intr-o statie de autobuz si au inceput sa discute. Unul dintre ei s-a plans ca are probleme de familie. Celalalt l-a ascultat si apoi i-a spus:

„Tu crezi ca ai probleme? Lasa-ma sa-ti povestesc ce mi se intampla mie. Acum cativa ani am cunoscut o vaduva tanara, care avea o fata adulta si am luat-o de nevasta. Ceva mai tarziu, tatal meu s-a insurat cu fiica mea vitrega. Din cauza asta, fiica mea vitrega a devenit mama mea vitrega, iar tatal meu a devenit fiul meu vitreg, iar sotia mea a devenit soacra socrului ei.

Dupa asta, fiica sotiei mele, adica mama mea vitrega, a nascut un baiat. Acesta este fratele meu vitreg, fiindca este fiul tatalui meu, dar fiindca este fiul fiicei sotiei mele este si nepotul sotiei mele, ceea ce arata ca eu sunt de fapt bunicul fratelui meu vitreg.

Dar toate aceste complicatii au fost floare la ureche pana cand si eu cu sotia mea am avut tot un fiu. Acum, sora vitrega a fiului meu, mama mea vitrega, este si bunica lui. Iar tatal meu este cumnatul fiului meu, al carui sora vitrega este sotia tatalui meu. Eu sunt cumnatul mamei mele vitrege, sotia mea este matusa propriului ei copil, fiul meu este nepotul de unchi al tatalui meu, si eu sunt propriul meu bunic! Si tu mai indraznesti sa-mi spui ca ai probleme de familie!

Lasand gluma deoparte, cele mai multe probleme de familie sunt diferite de stabilirea identitatii celor ce o alcatuiesc. Problema care apare de cele mai multe ori este aceea ca membrii familiei nu sunt destul de apropiati: desi traiesc unul langa celalalt, ei nu sunt uniti sufleteste. Apropierea nu este masurata prin distanta, ci prin atitudine. Ne simtim apropiati atunci cand ne simtim intelesi, cand stim ca suntem iubiti si, pur si simplu, ne face placere sa fim impreuna. Putem trai la mare distanta si sa ne simtim apropiati, sau sa locuim in aceeasi casa si totusi sa fim straini.

Oricat de mult reusita ai in viata, daca familia nu este unita si fericita, nu ai realizat mare lucru. Steve Goodie spunea ca reusita sau esecul unei familii sta in cit daruieste fiecare celuilalt din timpul, energia, reursele sufletesti…

Astazi familia este ridiculizata, dezbinata, framintata, uitata, redefinita…dar nu v-a pieri pentru ca s-a nascut din cuvint divin: „nu este bine ca omul sa fie singur…” si toti ce o blameaza astazi au facut parte la inceput dintr-o familie…si multi lucreaza acum sa ne obisnuiasca cu ideea ca nuare rost sa mai faci parte dintr-o familie…vor sa puna familia la punct distrugind-o…vor sa puna familiei punct…

Sufletul nostru rezoneaza la relatii…Dumenzeu ne invita la o legatura transpusa uman tot sub forma unei familii…El vrea sa-ti fie Tata si Fiul sau sa-ti fie frate…

Lupta pentru familia ta si daca vezi multe minusuri gindeste-te cum pot fi transformate in plus…


Lasă un răspuns

Categorii

