Postat de: artzar | Iunie 16, 2007

viata ca o cratima

cind citesc biografii sau doar parcurg detalii legate de viata celor care au fost, gasesc tot felul de date si aproape inotdeauna imi fixez privirea asupra cifrelor care arata data nasterii si cea a mortii…si intre ele…o cratima…te uiti pe un mormint…la fel…opt cifre si intre ele o cratima…

cem1.jpgviata este CRATIMA ce leaga aceste doua numere… cratima este timpul pe care il petrecem aici, cu prietenii, cu dusmanii, cu cei dragi si cu cei indiferenti…cu tot buchetul de amintiri…de fapt numai cei apropiati mie pot cunoaste cit de mult inseamna pentru mine cratima asta…pentru altii e un semn…pentru mine e o viata…

si dintr-o data descoperi iar ca nu conteaza atat de mult ceea ce avem: masina, casa, banii; ceea ce e important intr-adevar este cum am trait si iubit si cum am consumat cratima noastra…cratima asta ma face sa gindesc…sunt oare lucruri pe care sa le schimb? Fiindca tu nu stii niciodata cat timp ti-a mai ramas … poate fi ca acel semn animat „loading” si cind e 100%… gata…cratima s-a dus si apar literele… poate esti chiar acum la mijlocul cratimei tale!

incerc sa ma opresc, asta am tot facut ultimele 2 zile, incercind sa inteleg ce-i adevarat si real si vreau sa incerc sa inteleg cum gandesc si simt oamenii pe care i-am intalnit…

Stan si Bran mi-au fermecat copilaria punctind-o cu umorul lor de situatie, simplu, degajat…referindu-se la inmormintara sa,  Arthur Stanley Jefferson, aka Stan Laurel, spunea celor din jur…”daca plingeti la inmormintarea mea, n-am sa mai vorbesc niciodata cu voi” dorind parca sa isi consume la maxim cratima…dupa aceea pentru tine nu mai conteaza…

Dumnezeu ofera lucrurilor create de El pe Pamant un inceput si un sfirsit…iar lungimea cratimei mele numai El o stie…eu obsnuiesc sa o masor in ani…El cred ca o masoara in relatii, in lucuri frumoase spuse, gindite, experimentate, traite…daca anii mei curg rectiliniu, secundele traseaza o singura linie, nu?…cum se vad celelalte lucruri care conteaza inaintea lui Dumnezeu? linie intrerupta? linie… punct…. linie….spatiu… linie

psalmistul spune ca „Iată că zilele mele sunt cât un lat de mână şi viaţa mea este ca o nimica înaintea Ta. Da, orice om este doar o suflare, oricât de bine s-ar ţinea…(39:5) iar Solomon intelge ca „Frica de Domnul lungeşte zilele, dar anii celui rău sunt scurtaţi” (10:27)

daca ai auzi necrologul tau, vei fi oare multumit cu ceea ce se spune despre modul in care ai folosit CRATIMA TA? 

incerind sa vad daca s-au gindit si altii despre cratima am descoprit un poem si o carte, Linda Ellis si Eric J. Aronson; ultimul scriind chiar o carte motivationala transformind cratima englezeasca intr-un acrostih…asa isi consuma o parte din cratima unii vorbitorii de limba engleza…transformind DASH in:

D- Determination – hotararea;
A – Attitude – atitudinea;
S – Success – succesul;
H – Happiness – fericirea.

asa cum vad eu, a-ti trai „cratima” inseamna doua lucruri: a fi si a face. Cum vei fi tu, ca fiinta umana? Ce vei face ca sa contribui la viata celorlalti?

restul… sunt doar cifre… 


Lasă un răspuns

Categorii

