Postat de: artzar | Octombrie 3, 2007

romarcana…

yeah bre…romarcana. Asa se numeste. ciocnirea a doua curente lingvistice diferite. romana si engleza americana(cu formele ei canadiene cu tot) Cine o promoveaza si imbogateste?…romarcanii…romanii stramutati prin continentul nordamerican.  

Romarcana am auzit-o prima oara prin 1994 in casa lui Ovidiu Bulzan pastorul de la Biserica Baptista Golgota din Arad. Eram cu el la masa si mi-a servit “un aperitiv” intr-o romarcana hazoasa. Era pentru prima oara cind auzeam asa ceva…imita foarte bine glasul carpatin cu accent de Texas…am ris cu pofta ca nu-mi mai trebuia mancare (asta o fi fost scopul lui ?) 

Apoi romarcana a inceput sa circule pe la urechile mele…acum ma intilnesc cu ea cel mai des… 

M-am gindit ca ar fi mai mult decit intersant sa alcatuim impreuna un catalog cu cele mai neobisnuite, frumoase, inedite, haioase contorsionari verbale ce poarta emblema romarcanismului… 

OK?

sa incep eu… 

picuring(mam’ afara is picuring) = ploua  – picura afara

glug your head = pune-ti gluga pe cap; 


Responses

  1. Eu ti-as putea sugera niste mostre de romana chinuita, de Quebec:

    m-am trompat = m-am inselat (fr. se tromper)

    nu ma nieza = nu ma mai lua la misto (fr. niéser)

    trebuie sa faci aret-ul = trebuie sa opresti masina la stop ( pentru semnul de circulatie STOP, cei din Quebec au ARRET)

    am magazinat = am fost cumparaturi (fr. magasiner)

    Nu stiu daca exemplele mele sunt in spiritul celor evocate de tine, dar devin din ce in ce mai folosite de romanii din Montreal si daca o sa mai intalnesc si altele le voi posta, pentru ca mi se par foarte drol. (=amuzante).

  2. ultima gaselnita a copiilor nostri este
    frig Soup/water = supa/apa rece

  3. thanks Joana…de la tine vine si prima…

  4. I know, it’s kind of sad.🙂

  5. multumesc Corina,
    sunt faine…si Doamne cite mai zac inca nevazute…


Lasă un răspuns

Categorii

