Postat de: artzar | Noiembrie 24, 2007

rasplata Mea este cu mine…

am fost provocat sa ma gindesc la textul din Apocalipsa 22.12 :”VDC Iată, Eu vin curînd; şi răsplata Mea este cu Mine, ca să dau fiecăruia după fapta lui.

In primul rind nu doresc sa privesc rasplatirea ca o pe zi de salariu…gata primesc paycheque-ul pentru ce-am indurat si facut…stiti de ce? pentru ca asta ma impinge usor spre un crestinism hedonist…totul spre mine, pentru mine…saracul de mine, bine ca si-a adus Isus aminte sa vina; si uite asa il iubesc pe Isus doar pentru ceea ce-mi va da…

Asta au facut multi in timpul cit El a fost pe pamant…aduceti-va aminte de ultima saptamana, intrarea in Ierusalim: “Osana fiul lui David, binecuvintat este Cel ce vine in numele Domnului…El mi-a dat paine si peste…Alleluia…free meal…asta da imparat… sa vezi ce-o sa le faca la cainii astia de soldati romani…Aaaaa, cum? Nu vrea sa fie imparat acum? Cum, nu a venit pentru a ne elibera de jugul strainilor? Cum, nu face dreptate si nu-I omoara pe cei care ne-au vindut, ne-au batut si ne-au raportat securitatii? Hmmm…atunci, la moarte cu El…huuaaaa…rastigniti-L…Il iubesc daca imi da…asta insemana ca-l iubesc pentru ceea ce-mi ofera si nu pentru ceea ce este…gindirea umana s-a lipit de conceptul exprimat popular asa: “mie ce-mi iese din afacerea asta?”…”mie ce-mi ramane?”…mantuirea este un produs la care n-am lucrat si de la care am toate beneficiile

e scrisa de apostolul iubirii, Ioan…cind iubesti, cea mai mare bucurie si multumire este atunci cind vezi pe cine iubesti…cind esti cu persoana draga inimii tale…Domnul este rasplata mea cea mare! Rasplata revederii va fi sa fiu cu El intr-un mod fizic, nu doar prin credinta…  

alt mod de a vedea rasplata. Pentru ca n-am facut eu ci l-am lasat sa faca El…Ganditi-va la urmatoarea imagine…un muncitor isi ia fiul la lucru cu el; il puna sa faca cite ceva, isi da seama ca nu prea stie si atunci il invata…ii arata pas cu pas, ii explica…fiul incepe sa execute citeva miscari stingace…uneori e bine, alteori nu; apeleaza des la tatal sau si deseori tatal realizeaza produsul in locul lui. La finalul zilei, tatal il ponteaza 8 ore si-l plateste corespunzator. Un alt muncitor, care i-a observat toata ziua, zice: de ce-l platesti asa? Tu ai facut tot; el incepea si tu terminai, reparai stricaciunile si recuperai timpul pierdut…crezi ca merita rasplata pentru asta? Da merita, spune tatal,  pentru ca nu m-a incurcat prea mult…merita pentru ca a invatat sa depinda de mine…rasplata este data pentru ca l-am lasat pe El sa faca prin mineuneori ma cred asa de destept incit stric totul…uit ca de Sus se vede cel mai bine si nu de la nivelul meu orizontal… 

Imi plac ideile active pe care apostolul Pavel le ofera perspectivei premierii, a rasplatirii, in scrisorile sale catre corinteni, filipeni si coloseni…si asta imi vorbeste despre relatie mea cu El din perspective a ceea ce-s dispus sa fac: renunt la tot pentru premiul care este El, alerg ca unul care vrea sa-L cucereasca pe El, premiul, si ma instruiesc si accept tot felul de infranari antrenandu-ma alaturi de Cristos… 

Si pentru ca tot am ajuns la  perspective paulinice, mai imi place una: Cunaosterea Domnului Isus Cristos este ca o aroma.(2 Corinteni2:15-16) Una de viata, sau de moarte…cunoasterea lui Cristos este un curs de aromoterapie divina…o aroma de viata…ca si cum as respira un cimp de flori primvara…este o sensibila analogie… inspiri prin narile tale si-ti umpli fiinta de un miros placut…inspiri Cristos si respiri Crisots, inspiri Cristos si respiri viata…cred ca prezent Bisericii i-a face bine niste exercitii de respiratie, nu? sa-l cunosc pe El, miroase bine. Miroase a Cer…si daca miroase a Cer, miroase a sarbatoare…in jurul unui crestin ar trebui sa miroasa a Cer…

Gindind la textul care induce finalul istoriei umane, ma simt uneori precum un elev repetent care nu doar e trecut clasa dar ajunge si premiant cu coronita…cum sa nu-ti vina la final, cind IL vei vedea sa-ti asterni coronita la picioarele Sale?


Lasă un răspuns

Categorii

