Postat de: artzar | Decembrie 31, 2007

intre a nu tacea si a nu avea cu cine sa vorbesc…

Evaluari, bilanturi, rezolutii, gindesti si vrei sa decantezi tot ce a fost… 

am plecat la drum ca sa nu ruginesc..asta le-am spus-o celor mai multi prieteni… parasind Romania gindeam la un moment dat, acompaniat de un tziuit in ureche in genul Marian Nistor si Savoy “Adio, visul frumos s-a terminat”…adio media, bun venit, ce?…urma sa aflu…apoi am inceput sa ma surprind dialogind in oglinda retrovizoare a masinii cu evenimente, informatii, citate…unele dintre ele le auzeam pentru o vreme in diferite programe pe care le ascultam…altele puteau fi spuse dar le trecuse timpul…asa ca am acceptat sa intru intr-un format de comunicare pentru a construi un fel de radio personal scris si nu vorbit…asa au aparut si paginile videoclipurilor musicale, asa au aparaut si referiri la carte, film, muzica…asa au aparut comentarii sau note pe marginea evenimentelor…mi-am dorit sa scriu in primul rind pentru mine si nu pentru altii…multi m-au intrebat de ce nu imi fac reclama, de ce nu trimit ceea ce scriu la multi …nu mi-am propus asta…si apoi vazind foamea pe care o au unii si altii dupa vizitatori multi si dupa cititori care sa-i perie mi s-a facut lehamite…si-am zis ca eu nu votez cu “partidul” asta… 

De fapt altcineva imi spunea intr-un fel sarcastic ca platesc pretul independentei…daca ma lipeam si eu de cineva “cu vaza”, daca pupam si eu mana cuiva, daca acceptam combinatia de la inceputul anului…eram mult mai sus…da, cred asta…dar n-am vrut sa o fac…si nu o spun cu parere de rau…stiu ca incomodez prin ceea ce spun si deranjez prin ceea ce stiu…dar este in toate un pret de platit…si prefer sa-l platesc pe acesta… 

De ce nu m-am facut pastor a fost poate una din aluziile sau intrebarile frecvente… pentru ca nu m-am am inceput pregatirea mea teologica cu gandul acesta…licenta mea de teologie pastorala am luat-o nu cu gindul de a ma ascunde dupa un amvon sau de a purta un steag al unei denominatiuni crestine…am vrut sa fiu pastorul din banca (lui)… am auzit si simti prea des …“asta vine sa-mi ia locul…”; un refren si o spaima a unor oameni care vad scunele bisericesti precum locuri de parlamentar pe viata…paradoxul este in cele din urma, cu cit te tii mai tare de scaun cu atat ai parte de scaune(banci) mai goale in fata ta… 

a fost anul in care m-am bucurat sa fiu linga cei care trec neobservati. Imi place sa stau cu ei si sa sporovaim cite-n-luna si in stele… 

a fost anul in care inca n-am scris aproape nimic la proiectele pe care le-am inceput…”Ingeri de Mahala” mai are de asteptat …si asta chiar ca-mi pare rau…multumesc celor care inca asteapta paginile promise… 

2007 anul in care multi au crezut in senaztionalul muscarii altor persoane si prezentarii unor fapte ale acestora intr-o lumina negativa…s-a dorit condamnarea, amprentarea rautaciosa in contexte negative, s-a dorit cu pasiune, patima, rautate, ingenuncherea celui vazut ca oponent …asta au insemnat exprimarile libere in spatiul evanghelic…putin discernamant, mai multa inregimentare….taberele pregatite… la comanda locotenentilor sarea munitia, “generalii” statea si priveau intervenind sporadic, jucand sah cu constiinte si suflete… 

a fost anul in care au plecat dintre noi oameni cunoscuti dar si o multime mare a celor nestiuti…unde s-au dus ei? o intrebare care chinuie inca sufletul celor apropiati…o intrebare la care unii au raspuns, iar altii doar indolieli…  

cum a fost anul acesta pentru mine?… o perioada in care am avut de ales intre a nu tacea si a nu avea cu cine vorbi… inca vreau sa continui…pina cind?…nu stiu, poate pana maine


Lasă un răspuns

Categorii

