Postat de: artzar | Ianuarie 22, 2008

lider in impas caut solutii…

Am stat din nou in jurul povetelor despre lideri si leadership. Metehne vechi stiu…de fapt pentru cei obisnuiti sa ma auda la radio vorbind despre asta ceea ce vor citi poate fi un „Factorul Succes” in extenso(ce vremuri coane Udrescule)…de data asta sparring partner a fost M. Tough…

Am auzit(chiar foarte aproape de mine) exprimarea: „Trebuie sa recunosc ca nu sunt deloc bun pentru a conduce alti oameni. Sunt incapabil ca sa-mi fac cum trebuie munca.”

Asta este o privire sincera din interiorul liderului. Dar nu-s prea multi din acestia. Si de obicei cei ce cred sau simt asta au un standard foarte ridicat despre slujba pe care o fac si cred mereu ca nu il ating.

Cei care evalueaza de fapt liderul sun cei din subordinie.Si d eobicei parerea generala este ca nu toti managerii sau liderii merita locul pe care il detin.

Ce e de facut? Ca un minimum, trebuie sa recunoastem in sinea noastra ca trebuie sa facem niste imbunatatiri pentru a–i putea conduce pe altii. Doar nu este vorba de o abilitate la care poti obtine 100% rezultate tot timpul. Poate ca doar nu stii exact ce imbunatatiri sa faci…Taugh recomanda:

1.Intalneste si infrunta realitatea

A sti ce gandesc altii despre stilul nostru de leadership, poate sa-ti deschida ochii cu adevarat si este de cele mai multe ori cel mai bun indemn pentru schimbare. Folosirea unui sondaj general in care primesti feedback de la personal, colegii tai si de la managerul tau, poate sa-ti dea unele informatii concrete despre un subiect uneori intangibil. Fii atent totusi, s-ar putea ca subalternii tai sa nu se simta destul de mult in siguranta daca iti dau feedback cinstit, fiindca tu il vei folosi impotriva lor sau te vei apara impotriva celor spuse de ei. Depinde de tine, in ce masura vei putea crea un mediu sigur, in care ei sa se simta bine fiind deschisi si sinceri cu tine.

2. Nu utiliza puterea data de pozitia ta pentruca lucrurile sa fie realizate

Daca oamenii intreaba de ce sunt facute unele lucruri, sau care este logica deciziilor, nu folosi niciodata puterea functiei tale ca un raspuns. O componenta critica a unei conduceri eficiente este acceptarea ta de catre echipa ta si de catre colegi, si nu poti obtine asta spunand ca decizia este corecta fiindca tu esti seful si tu ai luat-o. Echipa ta nu va fi intotdeauna de acord cu tine dar este mult mai probabil ca ei vor respecta hotararea ta daca iti vei face timp sa explici ratiunea deciziei tale.

3. Sa nu crezi ca angajatii sunt lucruri care trebuie controlate sau conduse

Dimpotriva, trebuie sa le dai libertatea de actiona si de a lua decizii. Daca tu nu poti avea incredere ca oamenii isi fac munca bine, atunci fie tu lucrezi cu oameni nepotriviti pentru job, fie ai oameni potriviti care insa nu au fost instruiti asa si atat cat trebuie. Lasa-i sa faca ce au de facut, fara sa-i supraveghezi mereu sau fara sa le ceri sa-ti explice cum folosesc fiecare minutele din timpul lor de munca.

4. Asculta, asculta, asculta!

Daca exista oameni nefericiti sau nemultumiti in colectivul tau, fii convins ca la un moment dat, ei au incercat sa-ti explice care este problema lor. Este probabil ca tu nu i-ai ascultat, sau nu ai vrut sa-i asculti, sau poate ca reactia ta initiala i-a facut ca de acum sa se gandeasca bine inainte de a-ti prezenta problema lor. Trebuie sa inveti sa asculti bine, este o abilitate foarte importanta pe care trebuie s-o dezvolti, indiferent de rolul tau. Cei care stiu sa asculte bine sunt intradevar interesati de oameni, transmit empatie, si incearca sa afle ce se ascunde dupa conversatie.

5. Inceteaza sa dai solutii

De multe ori managerii isi obtin pozitia dupa ce au fost specialisti tehnici, si deci vor avea o parere sau un punct de vedere despre modul in care trebuie rezolvate situatiile sau problemele. Ei isi inchipuie ca este mai expeditiv sa-i spui cuiva ce sa faca, sau s-o faci tu insuti, decat sa le dea colaboratorilor o oportunitate sa gaseasca solutia. Dar asa, dand de fiecare data raspunsul, ii iei omului ocazia sa invete si sa vina cu solutii alternative, poate (si) mai bune de a face lucrurile.

6. Fii mereu constructiv, mereu!

Abilitatile de limbaj si comunicare ii diferentiaza pe marii leaderi de cei mediocri. Nu-i trata de sus si nu fii critic fata de altii- ia-ti toata raspunderea pentru cum esti auzit. Daca iti dai seama ca esti pe punctul de a face remarci negative, respira adanc, si reformuleaza-ti mesajul astfel ca sa treaca fara o incarcatura emotionala. Marii leaderi gasesc intotdeauna o cale pentru a spune lucrurile calm si in mod constructiv.

7. Judeca succesul tau prin succesul echipei

Adevaratul succes al unui leader poate fi masurat prin succesul oamenilor cu care lucreaza. Fiind un manager al altora, responsabilitatea ta de baza este succesul si dezvoltarea echipei tale. Daca ei au succes, si tu ai succes, in mod automat. Concentreaz-te pe construirea abilitatilor lor si indeparteaza obstacolele care stau in calea lor. Daca poti atinge asta, vei vedea rezultatele prin productivitatea. motivarea si satisfactia angajatilor tai. Asta se traduce in rezultatele bune obtinute de firma.

8. Sa nu faci lucrurile doar fiindca ele par bune

Nimic nu este mai transparent decat managerii care iau decizii si se comporta in asa fel ca sa sefii sa creada ca sunt buni. Daca vrei sa devii un leader mai bun, o calitate absolut necesara este integritatea. Integritatea inseamna sa iei deciziile pentruca sunt juste si corecte si sa spui deschis cand crezi ca ceva nu este in interesul afacerii/firmei. Daca asta este sau nu in interesul tau personal, conteaza mult mai putin.

9. Include umorul in comportamentul tau

Nimanui nu ii place sa lucreze intr-un mediu din care lipseste complet buna dispozitie. Oamenii sunt mult mai productivi cand sunt bine-dispusi. Prin crearea unui mediu in care umorul, rasul, sunt permise se face o mare diferenta si mediul este si mai eficace atunci cand participa si seful. Astfel este stimulat spiritul de echipa si oamenii te vor vedea ca pe o persoana, nu numai simplu ca pe un sef.

10. Lasa oamenii sa cunoasca adevarata ta personalitate

Daca esti deschis cu privire la tine, vor putea fi doborate mai usor barierele pe care le ridica ierarhia. Atunci cand colaboratorii tai cunosc mai bine persoana ta, asta inseamna inceputul construirii fundatiei leadershipului bun – incredere si respect.

Nimic nu te poate opri sa te schimbi…chiar si din functie daca nu-ti place ce ai citit…


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: